/ Dejavnosti / Zdravstveno vzgojni center / Vzgoja za zdravje predšolskih in šolskih otrok
Vzgoja za zdravje predšolskih in šolskih otrok
Program v vrtcu
Tematika | Trajanje | Cilji |
---|---|---|
Zdrava prehrana | 30–45 min | • Spoznajo osnovna hranila in pomen le teh za zdravje • Spoznajo zdrav krožnik |
Osebna higiena | 30–45 min | • Utrdijo in dopolnijo svoje znanje o osebni higieni • Ponovijo pomen umivanja rok in pravilno tehniko |
Vzgoja za ustno zdravje | 30–45 min | • Spoznajo pomen ustnega zdravja preko pravljice • Preko demonstracije čiščenja zob utrjujejo znanje o zobni higieni |
Higiena rok, gibanje in sproščanje | 45–50 min | • Utrjevanje pomena in tehnike umivanja rok • Preko igre in gibanja spoznajo pomen zdravega načina življenja • Prepoznajo pomen sproščanja za zdrav način življenja |
Vzgoja za zdravje v OŠ
Razred | Tematika | Trajanje | Cilji |
---|---|---|---|
1. | Zdrave navade | 2 šolski uri | • Spoznajo in razmišljajo o zdravih navadah, o zdravih prehranskih navadah, o pomenu telesne dejavnosti in osebne higiene |
Mali zobki delajo veliko delo | • Mlečni zobki, pravilno umivanje zob, zdrava hrana … | ||
2. | Osebna higiena | 2 šolski uri | • Utrdijo in dopolnijo svoje znanje o osebni higieni • Ponovijo pomen umivanja rok in pravilno tehniko • Skozi igro se učijo o sestavi in delovanju telesa |
Zobkovadba | • Vpliv ustnega zdravja na telo | ||
3. | Zdrava prehrana | 2 šolski uri | • Spoznajo uravnotežene obroke, hranila, vsebino sestave zdravega krožnika • Preko igre in gibanja spoznajo pomen zdravega načina življenja |
Mlečni in stalni zobje | • Pomen ustne higiene in zdrave prehrane | ||
4. | Preprečevanje poškodb in prva pomoč | 2 šolski uri | • Spoznajo osnove preprečevanja poškodb in nudenja prve pomoči • Osvojijo pomen samozaščitnega delovanja • Osvojijo praktično znanje (položaj za nezavestnega, povijanje, uporaba rutke pestovalke, klic na 112) |
Prva pomoč pri poškodbi zob | • Kako pride do poškodbe zob in kako pravilno ukrepati | ||
5. | Bolezni današnjega časa | 2 šolski uri | • Spoznajo značilnosti rakavih obolenj in najpogostejša rakava obolenja, preventivo • Spoznajo najpogostejše zasvojenosti, pasti in posledice • Preko križanke utrdijo znanje o zasvojenostih |
Izrašcanje, naloge in nega zob | • Naloge in pomen sekalcev, ličnikov, podočnikov, kočnikov • Ponovimo ustno higieno | ||
6. | Odraščanje | 2 šolski uri | • Spoznajo značilnosti pubertete • Ponovijo pomen higiene med odraščanjem • Čustvena plat pubertete |
Razvojne nepravilnosti zob | • Ortodontsko zdravljenje in ponovitev ustne higiene | ||
7. | Samopodoba, stres in sproščanje | 2 šolski uri | • Utrjevanje pozitivne samopodobe • Spoznajo delovanje stresa na telo, odzive telesa • Spoznajo načine in tehnike sproščanja • Praktična izvedba tehnik sproščanja |
Zgradba zoba | • Ponovitev ustne higiene in zgradba zob | ||
8. | Komunikacija in medosebni odnosi | 2 šolski uri | • Spoznajo osnove komunikacije • Pomen komunikacije za življenje • Spoznajo asertivno komunikacijo • Učenje komunikacijskih veščin skozi igro |
Zdrave dlesni in zdravi zobje | • Ustno zdravje in ustni zadah • Kako higiena ust vpliva na samopodobo in medosebne odnose | ||
9. | Vzgoja za zdravo spolnost | 2 šolski uri | • Pomen razlik med spoloma • Osnove nosečnosti in kontracepcije • Osnove spolno prenosljivih okužb • Kje iskati prave informacije • Spoznajo pomen čustvenega vidika spolnosti |
Kajenje in ustno zdravje | • Posledice kajenja na ustno zdravje |

