/ Dejavnosti / Zdravstveno vzgojni center / Vzgoja za zdravje predšolskih in šolskih otrok
Vzgoja za zdravje predšolskih in šolskih otrok
Program v vrtcu
| Tematika | Trajanje | Cilji |
|---|---|---|
| Zdrava prehrana | 30–45 min | • Spoznajo osnovna hranila in pomen le teh za zdravje • Spoznajo zdrav krožnik |
| Osebna higiena | 30–45 min | • Utrdijo in dopolnijo svoje znanje o osebni higieni • Ponovijo pomen umivanja rok in pravilno tehniko |
| Vzgoja za ustno zdravje | 30–45 min | • Spoznajo pomen ustnega zdravja preko pravljice • Preko demonstracije čiščenja zob utrjujejo znanje o zobni higieni |
| Higiena rok, gibanje in sproščanje | 45–50 min | • Utrjevanje pomena in tehnike umivanja rok • Preko igre in gibanja spoznajo pomen zdravega načina življenja • Prepoznajo pomen sproščanja za zdrav način življenja |
Vzgoja za zdravje v OŠ
| Razred | Tematika | Trajanje | Cilji |
|---|---|---|---|
| 1. | Zdrave navade | 2 šolski uri | • Spoznajo in razmišljajo o zdravih navadah, o zdravih prehranskih navadah, o pomenu telesne dejavnosti in osebne higiene |
| Mali zobki delajo veliko delo | • Mlečni zobki, pravilno umivanje zob, zdrava hrana … | ||
| 2. | Osebna higiena | 2 šolski uri | • Utrdijo in dopolnijo svoje znanje o osebni higieni • Ponovijo pomen umivanja rok in pravilno tehniko • Skozi igro se učijo o sestavi in delovanju telesa |
| Zobkovadba | • Vpliv ustnega zdravja na telo | ||
| 3. | Zdrava prehrana | 2 šolski uri | • Spoznajo uravnotežene obroke, hranila, vsebino sestave zdravega krožnika • Preko igre in gibanja spoznajo pomen zdravega načina življenja |
| Mlečni in stalni zobje | • Pomen ustne higiene in zdrave prehrane | ||
| 4. | Preprečevanje poškodb in prva pomoč | 2 šolski uri | • Spoznajo osnove preprečevanja poškodb in nudenja prve pomoči • Osvojijo pomen samozaščitnega delovanja • Osvojijo praktično znanje (položaj za nezavestnega, povijanje, uporaba rutke pestovalke, klic na 112) |
| Prva pomoč pri poškodbi zob | • Kako pride do poškodbe zob in kako pravilno ukrepati | ||
| 5. | Bolezni današnjega časa | 2 šolski uri | • Spoznajo značilnosti rakavih obolenj in najpogostejša rakava obolenja, preventivo • Spoznajo najpogostejše zasvojenosti, pasti in posledice • Preko križanke utrdijo znanje o zasvojenostih |
| Izrašcanje, naloge in nega zob | • Naloge in pomen sekalcev, ličnikov, podočnikov, kočnikov • Ponovimo ustno higieno | ||
| 6. | Odraščanje | 2 šolski uri | • Spoznajo značilnosti pubertete • Ponovijo pomen higiene med odraščanjem • Čustvena plat pubertete |
| Razvojne nepravilnosti zob | • Ortodontsko zdravljenje in ponovitev ustne higiene | ||
| 7. | Samopodoba, stres in sproščanje | 2 šolski uri | • Utrjevanje pozitivne samopodobe • Spoznajo delovanje stresa na telo, odzive telesa • Spoznajo načine in tehnike sproščanja • Praktična izvedba tehnik sproščanja |
| Zgradba zoba | • Ponovitev ustne higiene in zgradba zob | ||
| 8. | Komunikacija in medosebni odnosi | 2 šolski uri | • Spoznajo osnove komunikacije • Pomen komunikacije za življenje • Spoznajo asertivno komunikacijo • Učenje komunikacijskih veščin skozi igro |
| Zdrave dlesni in zdravi zobje | • Ustno zdravje in ustni zadah • Kako higiena ust vpliva na samopodobo in medosebne odnose | ||
| 9. | Vzgoja za zdravo spolnost | 2 šolski uri | • Pomen razlik med spoloma • Osnove nosečnosti in kontracepcije • Osnove spolno prenosljivih okužb • Kje iskati prave informacije • Spoznajo pomen čustvenega vidika spolnosti |
| Kajenje in ustno zdravje | • Posledice kajenja na ustno zdravje |


